birgittasuddesjaur.blogg.se

Vardagsliv och utblickar, smått och stort. Allt mellan himmel och jord, men inget nytt under solen. Personligt i ord och bild av en stadsbo som flyttat ut i glesbygden.

Norrskensjakt

Publicerad 2021-09-02 08:46:12 i Allmänt, Natur,

(null)
När sommaren sjunger på sin sista vers finns det annat att glädjas över. Inatt var det dags för säsongens första norrsken för mig. Jag har varit på norrskensjakt tidigare på säsongen, men då var himlen för ljus.

(null)
Den här gången tog jag mig till Suddesbron, eftersom jag inte ville stöta på älgkon med kalv som jag hade mött tidigare på kvällen. Det hade blivit alltför spännande i mörkret.

(null)
Jag lyckades fånga en försiktigt dansande Aurora på några bilder, och känner mig nöjd med premiären. Här syns även ljuset från månskäran bakom träden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela